Tast de “Garnatxes i el Mediterrani” a Monvínic
El dia 20 d’abril l’Associació Catalana Terra de Garnatxes que reuneix a elaboradors i productors dels diversos tipus de Garnatxa situats a la Terra Alta, el Montsant, el Priorat, Costers del Segre, el Penedès i l’Empordà va oferir a Monvínic un tast de garnatxes a Barcelona que representen la diversitat i la tipicitat d’aquesta varietat del panorama vinícola català.
El President de l’Associació Catalana Terra de Garnatxes, Joan Ignasi Domènech va ser l’encarregat de conduir el tast, així com de presentar les activitats i estudis que realitza l’Associació Catalana Terra de Garnatxes amb
La Dra. Montse Nadal de la URV va presentar els primers resultats obtinguts de l’estudi que s’ha dut a terme sobre els perfils aromàtics de la Garnatxa. Es va comptar amb la presencia de René Barbier com a membre del Panell de Tast “Terra de Garnatxes”.
Finalment, Anne Cannan va oferir als assistents una explicació exhaustiva dels vins elaborats amb 100% Garnatxa que es van tastar.
Vins Blancs:
– Microvi de Garnatxa Roja 2013 Celler La Vinyeta DO Empordà
– Ctónia 2013 Masia Serra DO Empordà
– Rita 2013 Vinyes Domènech DO Montsant
– Edetària Selecció Blanc 2012 Edetària DO Terra Alta
Vins Negres:
– Clos Figueres 2014 Clos Figueras, DOQ Priorat
– Villadellops Garnacha 2014 Finca Viladellops, DO Penedes Massis del Garraf
– La Pell 2011 Celler Lagravera, DO Costers del Segre
– Edetària Selecció Negre 2012 Edetària, DO Terra Alta
– Teixar 2011 Vinyes Domènech, DO Montsant
– Espectacle 2012 Celler Espectacle, DO Montsant
Vins dolços:
– Ino 2013 Masia Serra, DO Empordà
– Sweet Clos Figueras 2013 Clos Figueras, DOQ Priorat
Font de la imatge del raïm: Wikipedia
Font de la imatge de l’Associació Catalana Terra de Garnatxes: Sommeliers.eu